BEZ VYDATNÉ SNÍDANĚ NEZHUBNETE!

Připravila Annette Krubner: Nedávejte na to, že se snídat nemusí a tělo si s tím poradí samo. Když se ráno nenajíte, organismus šetří na energii a tím se zpomaluje metabolismus. Chcete snad mít problémy na celý svůj život?

Snídaně vypadají různě. Někdo preferuje sladkou verzi, někdo zase slanou. Pečivo, máslo, slanina, vajíčka, nebo marmelády. Je pravda, že snídaně se skládá také podle časových možností. Člověk, který ráno vstává v šest a má necelou půl hodinu se připravit do práce, si nestihne dopřát pořádnou vydatnou snídani. Zkrátka, snídaně má zásadní dopad na lidské zdraví. Jak už jsem řekla, konzumování vydatné snídaně snižuje šanci pro obezitu. Snídaně nezávisí jenom na tom, co vám chutná, ale i na složení potravin. Každá snídaně by měla dodat tělu aspoň dvacet procent denní energie. Neměly by se snídat tučné produkty obsahující mnoho sacharidů a nasycených tuků, které škodí zdraví a zároveň vám dodají méně energie. Máte ráda buchtu s mákem a kakaem? Co takhle vyzkoušet něco méně těžkého a přitom vydatného, co do vašeho těla dodá plno energie?  Nesnídáte? O to větší máte chuť na oběd nebo v horším případě na večeři. Člověk vynechávající snídani se o to více večer přejídá samými nezdravými pokrmy, které tělu nejenom škodí, ale zároveň si z nich ukládá ten špatný tuk. Tím více máte pak namířeno k obezitě. To dopadá i na psychiku. Nápoje bez cukru, zdravé sacharidy, zdravý tuk, vláknina a nízkotučné bílkoviny – zásadní typy jídel. Chcete si dopřát zdravou, chutnou a vydatnou snídani a přitom milujete sladké? Potřebujete k tomu jenom čtyři zásadní ingredience: cottege sýr a tři různé druhy ovoce podle tvého výběru. Já preferuji mandarinku, banán a hroznové víno, i když jahody nebo nektarinky také nejsou špatné. Pokud jste spíše na slané, celozrnný toastový chleba, sýr a trošku zeleniny také není k zahození. Po snídani se budete cítit plná energie, fit a budete pozitivněji naladěná na začínající nový den.z

Advertisements